BSP

6 maja 2023 roku wyruszyliśmy w autokarową podróż do Londynu.

Młodzież Bielskiej Szkoły Przemysłowej, wraz z uczniami VI LO w Bielsku – Białej udała się na wycieczkę objazdową do Anglii w dniach 06.05.2023 – 11.05.2023. Program wycieczki obejmował zwiedzanie najważniejszych miejsc Londynu oraz Zamek Windsor. Sprzyjająca wiosenna pogoda zachęcała do spacerów. W ciągu czterech dni pokonaliśmy pieszo około 70 km odwiedzając najciekawsze miejsca takie jak:  wieża zegarowa –  Big Ben, Parlament Brytyjski –  British Parliament, Opactwo Westminster – Westminster Abbey, rezydencję brytyjskich monarchów – Buckingham Palace,  teatr – Skakespeare Globe, galerię figur woskowych – Madame Tussaunds oraz zwiedziliśmy muzea takie jak: Tate Modern – brytyjskie muzeum narodowe międzynarodowej sztuki nowoczesnej w Londynie, Natural History Museum – Muzeum Historii Naturalnej, National Gallery – Galerię Narodową oraz Science Museum – Muzeum Techniki. Spotykaliśmy na ulicach londyńczyków i turystów, a język angielski z brytyjskim akcentem dało się słyszeć na każdym kroku. Nasz wyjazd wypadł równolegle z uroczystościami koronacji nowego króla Wielkiej Brytanii Karola III. Byliśmy w centrum wydarzeń, oglądając imprezy współtowarzyszące tej niesamowitej uroczystości. Mieliśmy okazję zobaczyć uczestników koronacyjnego „Gardy Party” – imprezy plenerowej w ogrodach Pałacu Buckingham, w której wzięli udział członkowie brytyjskiej rodziny królewskiej książę i księżna Walii oraz przedstawiciele arystokracji brytyjskiej w eleganckich stylizacjach, wpisanych w zasady dworskiej etykiety. Cały Londyn był odświętnie udekorowany, a my mieliśmy okazję podziwiać to na żywo. A oto co najbardziej zapisało się w naszej pamięci: ( poniżej wybrane fragmenty opinii uczestników wyjazdu)

„Myślę, że wycieczka będzie dla mnie niezapomnianym przeżyciem. Choć przemieszczanie się na nogach przez długie godziny było nieco męczące, to uważam, że było to warte tego, by zobaczyć wszystkie te niesamowite miejsca. Nie żałuję, że się tu wybrałam..”

„Wycieczka do Anglii to niesamowite doświadczenie. Wspaniale było zobaczyć miasto pełne różnorodności, przekonać się jak mili są Londyńczycy dla obcokrajowców oraz poddać próbie swój język angielski. Wycieczka pozostanie w mojej pamięci do końca życia”

„Wycieczka do Anglii przerosła moje oczekiwania z racji na super przewodnika, osoby nas otaczające i przede wszystkim nauczycieli nas pilnujących. Plan wycieczki był super . Podsumowując była to jedna z lepszych jak nie najlepszych wycieczek dotychczas”

„Uważam, że wycieczka była warta swojej ceny. Pomimo tego, że dużo chodziliśmy, to widzieliśmy coś czego nie doświadczymy na co dzień – piękne widoki, mili ludzie, zabytki inne niż w Polsce”.